The language learners’ calculator?
Artificial intelligence in English language teaching
Beitrag aus Praxis Englisch - Ausgabe 6/2023 (Dezember)
Melden Sie sich dafür bitte mit Ihrem Kundenkonto an.
Frische Ideen für den Englischunterricht!
Ihr Wegweiser zu den wichtigsten Seiten von PRAXIS ENGLISCH:
Mehr zur Zeitschrift Produktnummer | OD200041015212 |
Schulform | Realschule, Realschule plus, Sekundarschule, Mittelschule, Regelschule, Regionale Schule, Oberschule, Integrierte Gesamtschule, Gymnasium, Sekundarstufe II, Berufsgrundbildungsjahr, Berufsfachschule, 2-jährige |
Schulfach | Englisch |
Klassenstufe | 7. Schuljahr bis 13. Schuljahr |
Seiten | 3 |
Erschienen am | 01.12.2023 |
Dateigröße | 194,5 kB |
Dateiformat | PDF-Dokument |
Autoren/ | Natalie Hofstra, Joel Guttke |
Schlagworte | Englischunterricht, Künstliche Intelligenz, ChatGPT |
The launch of ChatGPT has massively increased public interest in artificial intelligence. At the same time, it has shown that teaching and learning processes need to adapt to the potential and drawbacks introduced by AI-powered tools. In this article, we debunk central myths about AI and provide two AI-centered teaching activities combined with best practices for implementing AI in English language teaching. We argue that AI bears the potential to enhance the foreign language learning process, similar to a calculator in math, instead of rendering intercultural communicative competence in foreign languages unnecessary.