Reading Africa: Past/ Present - Future
Bei Bezahlung über Paypal und Kreditkarte können keine Sonderkonditionen gewährt werden.
Melden Sie sich dafür bitte mit Ihrem Kundenkonto an.
Frische Ideen für den Englischunterricht!
Ihr Wegweiser zu den wichtigsten Seiten von PRAXIS ENGLISCH:
Mehr zur Zeitschrift Produktnummer | OD200041014893 |
Schulform | Hauptschule, Realschule, Realschule plus, Sekundarschule, Mittelschule, Regelschule, Regionale Schule, Oberschule, Integrierte Gesamtschule, Gymnasium, Sekundarstufe II, Berufsschule, Berufsgrundbildungsjahr, Berufsfachschule, 2-jährige |
Schulfach | Englisch |
Klassenstufe | 9. Schuljahr bis 13. Schuljahr |
Seiten | 3 |
Erschienen am | 03.08.2020 |
Dateigröße | 96,5 kB |
Dateiformat | PDF-Dokument |
Autoren/ | Eva Ulrike Pirker |
Schlagworte | postcolonialism, Africa, Literature |
Many African contexts have a long history of using English and, what is more, using it creatively. Teaching Africa therefore has a lot to offer for the EFL classroom, but it also has a lot to offer beyond, as the contributions assembled in this issue demonstrate. This introductory article focusses on ways of reading Africa that challenge reductive images of the continent as a remote “other”. A good starting point for this is engaging with Africa’s literatures and arts.