“You’re gonna hear me roar” Analyzing a retelling of Shakespeare’s Romeo and Juliet from Juliet’s perspective
Melden Sie sich dafür bitte mit Ihrem Kundenkonto an.
Frische Ideen für den Englischunterricht!
Ihr Wegweiser zu den wichtigsten Seiten von PRAXIS ENGLISCH:
Mehr zur Zeitschrift Produktnummer | OD200041015101 |
Schulform | Realschule, Realschule plus, Sekundarschule, Mittelschule, Regelschule, Regionale Schule, Oberschule, Integrierte Gesamtschule, Gymnasium, Sekundarstufe II, Berufsgrundbildungsjahr, Berufsfachschule, 2-jährige |
Schulfach | Englisch |
Klassenstufe | 10. Schuljahr bis 13. Schuljahr |
Seiten | 10 |
Erschienen am | 01.10.2022 |
Dateigröße | 187,3 kB |
Dateiformat | PDF-Dokument |
Autoren/ | Joel Guttke |
Schlagworte | Gesellschaft, Shakespeare, Filmanalyse |
Albeit published over more than 400 years ago, the works of William Shakespeare are still very much alive. In the case of Romeo and Juliet, dozens of film adaptations made since the beginning of the twenty-first century testify to its seemingly eternal relevance. Apart from rather conventional adaptations, there have also been attempts to transform the tragedy into musicals (West Side Story) and children’s literature (Gnomeo & Juliet). As researcher Theresa Summer (2019) states: “The themes covered in this tragedy [Romeo and Juliet] are current and learner-oriented thus providing plenty of room for discussion and debate” (p. 164).