“Keeping it real”: 2Pac in the EFL classroom Hip hop as African-American life-writing: Understanding “Dear Mama” as an autobiographical text Beitrag aus Praxis Englisch - Ausgabe 4/2019 (August)
Beitrag aus Praxis Englisch - Ausgabe 4/2019 (August)
Sofort verfügbar
4,99 €
Kostenlos für Privat-Abonnenten dieser Zeitschrift
Melden Sie sich dafür bitte mit Ihrem Kundenkonto an.
Melden Sie sich dafür bitte mit Ihrem Kundenkonto an.
Frische Ideen für den Englischunterricht!
Ihr Wegweiser zu den wichtigsten Seiten von PRAXIS ENGLISCH:
Mehr zur Zeitschrift Produktnummer | OD200041014794 |
Schulfach | Englisch |
Klassenstufe | 9. Schuljahr bis 13. Schuljahr |
Seiten | 9 |
Erschienen am | 01.08.2019 |
Dateigröße | 54,2 kB |
Dateiformat | PDF-Dokument |
Autoren/ | Lukas Preuß |
Schlagworte | Life writing, listening comprehension, African-American experience |
Hip hop, a distinctly African-American art form that oscillates between music and poetry is not only, as Adam Bradley observes “the most streamed genre of music […] across the globe” (2017, xxv), but also, without doubt, one of the most popular forms of life-writing among learners of English as a foreign language. For many young Germans, hip hop, with its demand for authenticity and “keeping it real” and its often broad and elaborate narratives of “life in the hood,” may indeed function just as much as a source of intercultural and foreign language learning as their regular English class.
Life writing
Sofort verfügbar
Dateiformat: PDF-Dokument
Klassenstufen: 5. Schuljahr bis 13. Schuljahr
Albert Einstein – a man who never stopped wondering
The life of a genius inspired by curiosity
Sofort verfügbar
Dateiformat: PDF-Dokument
Klassenstufen: 6. Schuljahr bis 8. Schuljahr
Writing about yourself and others
Autobiography and biography writing in the lower years
Sofort verfügbar
Dateiformat: PDF-Dokument
Klassenstufen: 7. Schuljahr bis 9. Schuljahr