“Keeping it real”: 2Pac in the EFL classroom Hip hop as African-American life-writing: Understanding “Dear Mama” as an autobiographical text
Bei Bezahlung über Paypal und Kreditkarte können keine Sonderkonditionen gewährt werden.
Melden Sie sich dafür bitte mit Ihrem Kundenkonto an.
Frische Ideen für den Englischunterricht!
Ihr Wegweiser zu den wichtigsten Seiten von PRAXIS ENGLISCH:
Mehr zur Zeitschrift Produktnummer | OD200041014794 |
Schulfach | Englisch |
Klassenstufe | 9. Schuljahr bis 13. Schuljahr |
Seiten | 9 |
Erschienen am | 01.08.2019 |
Dateigröße | 54,2 kB |
Dateiformat | PDF-Dokument |
Autoren/ | Lukas Preuß |
Schlagworte | African-American experience, Life writing, listening comprehension |
Hip hop, a distinctly African-American art form that oscillates between music and poetry is not only, as Adam Bradley observes “the most streamed genre of music […] across the globe” (2017, xxv), but also, without doubt, one of the most popular forms of life-writing among learners of English as a foreign language. For many young Germans, hip hop, with its demand for authenticity and “keeping it real” and its often broad and elaborate narratives of “life in the hood,” may indeed function just as much as a source of intercultural and foreign language learning as their regular English class.