Multilingual Readers’ Theatre Training reading fluency with multilingual scripts
Bei Bezahlung über Paypal und Kreditkarte können keine Sonderkonditionen gewährt werden.
Melden Sie sich dafür bitte mit Ihrem Kundenkonto an.
Frische Ideen für den Englischunterricht!
Ihr Wegweiser zu den wichtigsten Seiten von PRAXIS ENGLISCH:
Mehr zur Zeitschrift Produktnummer | OD200041014762 |
Schulfach | Englisch |
Klassenstufe | 5. Schuljahr bis 13. Schuljahr |
Seiten | 3 |
Erschienen am | 01.04.2019 |
Dateigröße | 59,1 kB |
Dateiformat | PDF-Dokument |
Autoren/ | Kerstin Theinert, Angelika Ilg |
Schlagworte | Multilingual Readers‘ Theatre, reading aloud, inclusion |
Foreign language teachers have the difficult task of helping students learn a new language. On top of this, teachers are expected to promote students’ reading skills and to ensure that they develop an awareness of more than one language. How can English teachers achieve these aims? The teaching and learning design of Mehrsprachiges Lesetheater (Multilingual Readers’ Theatre, in short, MRT) offers teachers a practical, cross-curricular method to reach these goals.